Wednesday 4 April 2018

Opções de negociação json


Opções de negociação Json.
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Configuração.
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Esta página é dedicada à configuração ASF. Ele serve como uma documentação completa do diretório config, permitindo que você sintonize ASF às suas necessidades.
A configuração ASF é dividida em duas partes principais: configuração global (processo) e configuração de cada bot. Cada bot tem seu próprio arquivo de configuração de bot chamado BotName. json (onde BotName é o nome do bot), enquanto a configuração global do ASF (processo) é um arquivo único chamado ASF. json.
Um bot é uma única conta Steam que participa no processo ASF. Para funcionar corretamente, a ASF precisa de pelo menos uma instância de bot definida. Não existe um limite imposta pelo processo de instâncias de bot, então você pode usar tantos bots (contas de vapor) quanto você quiser.
O ASF está usando o formato JSON para armazenar seus arquivos de configuração. É um formato amigável, legível e muito universal, no qual você pode configurar o programa. Não se preocupe, você não precisa saber o JSON para configurar o ASF. Acabei de mencioná-lo no caso de você já querer criar em massa as configurações ASF com algum tipo de script bash.
A configuração pode ser feita manualmente - criando configurações JSON adequadas ou usando nosso ConfigGenerator baseado na web, o que deve ser muito mais fácil e conveniente. A menos que você seja usuário avançado, sugiro usar o gerador de configuração, que será descrito abaixo.
O propósito do ConfigGenerator baseado na web é fornecer-lhe um frontend amigável que é usado para gerar arquivos de configuração ASF. O ConfigGenerator baseado na Web é 100% baseado no cliente, o que significa que os detalhes que você está inserindo não estão sendo enviados em qualquer lugar, mas somente são processados ​​localmente. Isso garante segurança e confiabilidade, pois pode até funcionar offline se você baixou todos os arquivos e execute index. html no seu navegador favorito.
Começaremos por algo muito fácil. Abra a página ASF ConfigGenerator e mude para a guia do bot.
Agora você deve fazer as seguintes coisas para gerar a primeira configuração de bot válida:
Coloque um nome amigável em Nome, este pode ser seu apelido ou qualquer outra coisa que você queira nomear seu bot. Evite espaços, você pode usar _ como separador de palavras. Ative a opção Ativado. Se você usa o PIN do Steam Parental para desbloquear sua conta, coloque-a no PIN do Parental. Você precisará alternar configurações avançadas para isso. Preencha o Steam Faça login com o nome da sua conta do Steam que você usa para fazer login (opcional). Preencha a Senha do Steam com sua senha do Steam que você usa para efetuar o login (opcional).
Tenha em atenção que o login e a senha do Steam são opcionais - se você omiti-los, a ASF irá solicitar aqueles com base nas necessárias durante o tempo de execução. Se você fornecer, a ASF não precisará perguntar, permitindo a execução automática e economizando seu tempo.
Agora, acesse o botão Download e, se você fez tudo corretamente, um novo arquivo BotName. json será baixado, onde BotName será o valor que você colocou no campo de nome acima. Localize esse arquivo e coloque-o no diretório de configuração (dentro do diretório ASF). Eu nomeei meu bot Main, então o arquivo que foi baixado é chamado Main. json.
Agora você está pronto para começar a ASF. Se você não forneceu o login / senha do Steam, você será solicitado para isso, bem como para o código SteamGuard / 2FA se você usá-lo. ASF faz uso de chaves de login do Steam, então você não precisará inserir o código SteamPassword / SteamGuard / 2FA em cada execução.
Parabéns, acabou de aprender os conceitos básicos do uso do ConfigGenerator baseado na Web. Se você quiser adicionar outra conta, simplesmente faça o mesmo, basta usar um nome diferente para o seu bot. Da mesma forma, você pode gerar a configuração ASF global (ao alternar para a guia ASF).
Eu encorajo você a ler abaixo qual é o objetivo exato de tudo o que você configurou até agora. Este era um tutorial muito simplificado que não abrangeu muitos recursos extras que a ASF oferece, como agricultura off-line, SteamTradeMatcher ou descartando notificações de inventário.
Eu recomendo usar o ConfigGenerator baseado na web, mas, se por algum motivo você não quiser, você também pode criar configurações adequadas. Verifique example. json para um bom início na estrutura adequada, você pode copiar esse arquivo e usar como base para o seu bot recém configurado. Como você não está usando o nosso frontend, assegure-se de que sua configuração seja válida, pois a ASF se recusará a carregá-la se não puder ser analisada. Para a estrutura JSON adequada de todos os campos disponíveis, consulte a seção de mapeamento JSON e a própria documentação.
A configuração global está localizada no arquivo ASF. json e tem a seguinte estrutura:
Dica: a menos que você queira alterar qualquer uma dessas opções, é bom ir com deixar tudo em valores padrão, portanto, você pode fechar ASF. json e continuar a configuração do bot.
Todas as opções são explicadas abaixo:
AutoRestart - tipo bool com o valor padrão de true. Esta propriedade define se ASF pode executar um reinício automático quando necessário. Há alguns eventos que exigirão do ASF um reinício automático, como UpdatePeriod maior que 0 ou ASF. Json config edit. Normalmente, o reinício inclui duas partes - criando um novo processo e terminando um atual. A maioria dos usuários deve estar bem com isso e manter esta propriedade com o valor padrão de verdade, no entanto - se você estiver executando o ASF através do seu próprio script e / ou com dotnet, você pode querer ter controle total sobre o início do processo e evitar uma situação como ter um processo novo (reiniciado) ASF executando em algum lugar silenciosamente em segundo plano, e não em primeiro plano do script, que saiu junto com o antigo processo ASF. Se for esse o caso, esta propriedade se especialmente para você e você pode configurá-la como falsa. No entanto, tenha em mente que, nesse caso, você é responsável por reiniciar o processo. Isso é de alguma forma importante, pois o ASF apenas sairá em vez de gerar novo processo (por exemplo, após a atualização), então, se não houver nenhuma lógica adicionada por você, simplesmente irá parar de funcionar até você começar novamente. ASF sempre sai com o código de erro apropriado que indica sucesso (zero) ou não sucesso (não-zero), desta forma você pode adicionar lógica adequada no seu script, o que deve evitar a reinicialização automática do ASF em caso de falha ou pelo menos faça uma cópia local do log. txt para análise posterior. Também tenha em mente que! O comando reiniciar sempre reiniciará o ASF, independentemente de como essa propriedade está configurada, pois esta propriedade define o comportamento padrão, enquanto os comandos reiniciar sempre reiniciam o processo. A menos que você tenha um motivo para desativar esse recurso, você deve mantê-lo habilitado.
BackgroundGCPeriod - tipo de byte com valor padrão de 0. Esta propriedade foi projetada especificamente para ajudar na configuração de baixa memória e não deve ser ativada, a menos que seja necessário. Quando alterado do valor padrão de 0, o ASF executará a coleta total de lixo cada BackgroundGCPeriod segundos e compactação de heap de objetos grandes, cada BackgroundGCPeriod minutos. Essa abordagem pode resultar em menor uso de memória, além de tornar o tempo de execução menos "ganancioso", dando mais memória não utilizada de volta ao sistema operacional em intervalos fixos. No entanto, tal coleta de lixo forçada em intervalos fixos afetará negativamente o desempenho da ASF, além de causar uso adicional de CPU que vem de coleções excessivas. Você só deve ativar esse recurso se você realmente precisar dele, geralmente apenas com GC do servidor ativado, enquanto lê a configuração de memória baixa antes de fazê-lo. A configuração mais agressiva é obviamente a coleta de lixo a cada 1 segundo, mas antes de ir, muitas vezes você provavelmente deve tentar algo menos intrusivo, como 10. A menos que você tenha motivos fortes para ativar esse recurso, você deve mantê-lo desativado com o valor padrão de 0.
Lista negra - HashSet & lt; uint & gt; digite com o valor padrão de estar vazio. Como o nome sugere, esta propriedade de configuração global define aplicativos (jogos) que serão inteiramente ignorados pelo processo automático de inatividade ASF. Infelizmente, o Steam adora marcar emblemas de venda de verão / inverno como "disponível para queda de cartas", o que confunde o processo ASF, fazendo com que acredite que é um jogo válido que deve ser cultivado. Se não houvesse nenhum tipo de lista negra, a ASF eventualmente "penduraria" na agricultura de um jogo que na verdade não é um jogo e espera infinitamente por queda de cartas que não acontecerá. A lista negra da ASF tem o propósito de marcar esses crachás como não disponíveis para a agricultura, para que possamos ignorá-los silenciosamente ao decidir o que cultivar e não cair na armadilha.
ASF inclui duas listas negras por padrão - GlobalBlacklist, que é codificado no código ASF e não é possível editar e Blacklist normal, que é definido aqui. O GlobalBlacklist é atualizado em conjunto com a versão ASF e, normalmente, inclui todos os aplicativos "ruins" no momento do lançamento, então, se você estiver usando o ASF atualizado, não precisa manter sua própria lista negra definida aqui. O objetivo principal desta propriedade é permitir que você liste a lista negra, desconhecida no momento dos aplicativos de lançamento do ASF, que não devem ser cultivados. O HardCoded GlobalBlacklist está sendo atualizado o mais rápido possível, portanto, você não precisa atualizar sua própria lista negra se estiver usando a última versão do ASF, mas, sem lista negra, você será forçado a atualizar a ASF para "continuar funcionando" quando a Valve libera novo crachá de venda - eu não quero forçá-lo a usar o último código ASF, portanto, esta propriedade está aqui para permitir que você "conserte" ASF você mesmo se você por algum motivo não quiser ou não puder atualizar para Novo GlobalBlacklist com código rígido no novo lançamento da ASF, mas você quer manter seu antigo ASF em execução. A menos que você tenha uma razão forte para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
Se você está procurando por lista negra baseada em bot, então, veja os comandos ibrd e! Ibrm! Ib!
ConnectionTimeout - tipo de byte com valor padrão de 60. Esta propriedade define tempos limite para várias ações de rede realizadas pela ASF, em segundos. Em particular, ConnectionTimeout define tempo limite em segundos para solicitações HTTP e IPC, ConnectionTimeout / 10 define o número máximo de batimentos cardíacos falhados, enquanto o ConnectionTimeout / 30 define o número de minutos que permitimos para a solicitação inicial de conexão de rede Steam. O valor padrão de 60 deve ser bom para a maioria das pessoas, no entanto, se você tiver conexão de rede bastante lenta ou PC, você pode querer aumentar esse número para algo maior (como 90). Tenha em mente que os valores maiores não consertarão magicamente servidores Steam ou mesmo inacessíveis, portanto, não devemos esperar infinitamente por algo que não acontecerá e simplesmente tente novamente mais tarde. Definir esse valor muito alto resultará em atraso excessivo na captura de problemas de rede, bem como na diminuição do desempenho geral. Definir esse valor muito baixo também diminuirá a estabilidade geral e o desempenho, já que o ASF abortará a solicitação válida ainda sendo analisada. Portanto, definir esse valor abaixo do padrão não possui vantagem em geral, já que os servidores Steam tendem a ser lentos de tempos em tempos e podem exigir mais tempo para analisar solicitações ASF. O valor padrão é um equilíbrio entre acreditar que nossa conexão de rede é estável e duvidando na rede Steam para lidar com nosso pedido em determinado tempo limite. Se você deseja detectar problemas mais cedo e fazer ASF reconectar / responder mais rapidamente, o valor padrão deve ser feito (ou muito abaixo, tornando ASF menos paciente). Se você notar que o ASF está em execução em problemas de rede, como solicitações de falha, perda de freqüência ou conexão ao Steam interrompido, pode fazer sentido aumentar esse valor se tiver certeza de que não é causado por sua rede, mas por Steam em si, como o aumento dos tempos limite torna a ASF mais "paciente" e não decide se reconectar imediatamente. Também pode fazer sentido aumentar esse valor se você tiver uma internet bastante lenta que requer mais tempo para processar os dados que estão sendo transmitidos. Em suma, o valor padrão deve ser decente para a maioria dos casos, mas você pode querer aumentá-lo, se necessário. A menos que você tenha um motivo para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
CurrentCulture - tipo de string com valor padrão de null. Por padrão, a ASF tenta usar o idioma do sistema operacional e preferirá usar cadeias traduzidas nesse idioma se disponível. Isso é possível graças à nossa comunidade que tenta localizar ASF em todos os idiomas mais populares. Se, por algum motivo, você não quiser usar o seu idioma nativo do sistema operacional, você pode usar esta propriedade de configuração para escolher qualquer idioma válido que você queira usar em vez disso. Para obter uma lista de todas as culturas disponíveis, visite o MSDN e procure por tag de idioma. É bom notar que a ASF aceita culturas específicas, como en-GB, mas também neutras, como en. Especificar a cultura atual também pode afetar outros comportamentos específicos da cultura, como formato de moeda / data e similares. Observe que você pode precisar de pacotes de fonte / idioma adicionais para exibir caracteres específicos do idioma corretamente, se você escolheu uma cultura não-nativa que faz uso deles. Normalmente, você deseja usar esta propriedade de configuração se preferir ASF em inglês em vez de sua língua nativa.
Tipo de depuração - bool com valor padrão de falso. Esta propriedade define se o processo deve ser executado no modo de depuração. Quando no modo de depuração, o ASF cria um diretório de depuração especial ao lado da configuração, que acompanha toda a comunicação entre os servidores ASF e Steam. As informações de depuração podem ajudar a detectar problemas desagradáveis ​​relacionados à rede e ao fluxo de trabalho geral da ASF. Além disso, algumas rotinas do programa serão muito mais verbosas, como o WebBrowser, explicando o motivo exato pelo qual alguns pedidos estão falhando - essas entradas são gravadas no log ASF normal. Você não deve executar ASF no modo Debug, a menos que solicitado pelo desenvolvedor. O funcionamento do ASF no modo de depuração diminui o desempenho, afeta a estabilidade negativamente e é muito mais detalhado em vários locais, portanto, ele deve ser usado apenas intencionalmente, em curto prazo, para depurar um problema específico, reproduzir o problema ou obter mais informações sobre um pedido de falha, e similares, mas não para a execução normal do programa. Você verá crapload de novos erros, problemas e exceções - certifique-se de ter um conhecimento decente sobre ASF, Steam e suas peculiaridades se você decidir analisar tudo isso, pois nem tudo é relevante. Aviso: o diretório de depuração consiste em informações confidenciais, como a senha que você está usando para fazer login no Steam. Você não deve publicar conteúdo do seu diretório de depuração em qualquer local público, o desenvolvedor da ASF deve sempre lembrá-lo de enviá-lo para o seu e-mail ou outra localização segura.
FarmingDelay - tipo de byte com valor padrão de 15. Para que a ASF funcione, ele verificará o jogo atualmente cultivado todos os minutos do FarmingDelay, se talvez caiu todas as cartas já. Definir esta propriedade muito baixa pode resultar na quantidade excessiva de solicitações de vapor que estão sendo enviadas, enquanto a configuração muito alta pode resultar em ASF ainda "cultivando" o título dado para até FarmingDelay minutos depois de ser totalmente cultivada. O valor padrão deve ser excelente para a maioria dos usuários, mas se você tiver muitos bots em execução, você pode considerar aumentá-lo para algo como 30 minutos para limitar os pedidos de vapor que estão sendo enviados. É bom notar que a ASF usa o mecanismo baseado em eventos e verifica a página do crachá do jogo em cada item do Steam caiu, então, em geral, nem precisamos verificá-lo em intervalos de tempo fixos, mas como não confiamos totalmente na rede Steam - nós verificamos a página do crachá do jogo de qualquer forma, se não verifiquemos o lançamento do cartão nos últimos minutos da FarmingDelay (caso a rede Steam não nos informe sobre o item caiu ou coisas assim). Supondo que a rede de Steam esteja funcionando corretamente, diminuir esse valor não melhorará a eficiência da agricultura de qualquer maneira, aumentando significativamente as despesas gerais da rede - recomenda-se apenas aumentá-la (se necessário) por padrão de 15 minutos. A menos que você tenha uma razão forte para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
GiftsLimiterDelay - tipo de byte com valor padrão de 1. A rede Steam, em geral, inclui várias taxas de limitação de pedidos semelhantes, portanto, devemos adicionar algum atraso adicional para evitar acionar esse limite de taxas o que nos impedirá de interação com o serviço. A ASF assegurará que haverá pelo menos GiftsLimiterDelay segundos entre dois pedidos consecutivos de entrega de presentes / chaves / licenças (resgatar). Além disso, ele também será usado como limitador global para pedidos de lista de jogos, como o emitido pelo comando own! A menos que você tenha uma razão forte para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
Headless - tipo bool com valor padrão de falso. Esta propriedade define se o processo deve ser executado no modo sem cabeça. Quando no modo sem cabeça, a ASF assume que ele está sendo executado em um servidor, portanto, não tentará ler credenciais cruciais da conta, como código 2FA, código SteamGuard, senha ou qualquer outra variável necessária para que a ASF opere. Este modo é útil para usuários que executam o ASF em seus servidores, como em vez de perguntar, por exemplo. Para o código 2FA, a ASF irá abortar silenciosamente a operação, interrompendo uma conta. A menos que você esteja executando o ASF em um servidor, e você confirmou anteriormente que o ASF pode operar em modo sem cabeça, você deve manter essa propriedade desabilitada. Qualquer interação do usuário será negada quando em modo sem cabeça, e suas contas não serão executadas se eles exigirem sua "mão útil" durante o início. Isso é útil para servidores, já que o ASF pode abortar a tentativa de logar a conta quando solicitada as credenciais, em vez de esperar (infinitamente) para que o usuário forneça essas. A ativação deste modo também ajustará ainda mais o processo ASF para serem executados em servidores, p. ex. impedindo o sistema operacional Windows de dormir e permitindo o uso do comando de entrada! Se você não tem certeza de como configurar essa propriedade, deixe-o com o valor padrão de falso.
IdleFarmingPeriod - tipo de byte com valor padrão de 8. Quando o ASF não tem nada para fazer o farm, ele verificará periodicamente todas as horas da IdleFarmingPeriod, se talvez a conta tenha alguns novos jogos para o farm. Este recurso não é necessário quando falamos sobre novos jogos que estamos recebendo, já que a ASF é inteligente o suficiente para verificar automaticamente as páginas de crachá neste caso. O IdleFarmingPeriod é principalmente para situações como os jogos antigos que já tínhamos acumulado. Neste caso, não há nenhum evento, portanto, a ASF deve verificar periodicamente as páginas de crachá se quisermos que isso seja coberto. O valor de 0 desabilita esse recurso. Verifique também: ShutdownOnFarmingFinished.
InventoryLimiterDelay - tipo de byte com valor padrão de 3. A rede Steam, em geral, inclui várias taxas de limitação de pedidos semelhantes, portanto, devemos adicionar algum atraso adicional para evitar acionar esse limite de taxas o que nos impedirá de interação com o serviço. O ASF assegurará que haverá, pelo menos, segundos InventoryLimiterDelay entre dois pedidos consecutivos de inventário - aqueles que estão sendo usados ​​para buscar seu próprio inventário (e somente para isso). O valor padrão de 3 foi definido com base em saquear mais de 100 instâncias de bot e deve satisfazer a maioria (se não todos) dos usuários. Você pode, no entanto, querer diminuí-lo, ou mesmo mudar para 0, se você tiver uma quantidade muito baixa de bots, então a ASF irá ignorar os estoques de demora e vapor, muito mais rápido. Seja avisado, porém, como configurá-lo muito baixo, o Steam irá temporariamente proibir seu IP e isso impedirá que você obtenha seu inventário. A menos que você tenha uma razão forte para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
IPCHost - string type com valor padrão de 127.0.0.1. Este é um host, também conhecido como "bind address", usado pelo IPC. Esta propriedade só faz sentido quando o IPC está habilitado. ASF, por padrão, escuta apenas o endereço 127.0.0.1 para garantir que nenhuma outra máquina, mas a sua própria, possa acessá-la. Esta é uma medida de segurança, uma vez que o acesso à interface IPC pode levar o atacante a assumir o seu processo ASF, o que pode ter efeitos dramáticos. No entanto, se você sabe o que está fazendo, por exemplo, Você restringirá o acesso ao IPC você mesmo, usando algo como iptables ou outra forma de firewall, você pode alterar essa propriedade (sob seu próprio risco) para algo menos restritivo, como * que habilita o IPC em todas as interfaces de rede. Além disso, você pode usar um valor de nulo, o que fará com que a ASF pergunte sobre essa propriedade em cada inicialização (o que pode ser uma medida de segurança útil se você não quiser expor o IP do seu servidor). A menos que você tenha uma razão forte para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
IPCPassword - tipo de string com valor padrão de null. Esta propriedade define a senha obrigatória para cada chamada feita via IPC e serve como uma medida de segurança extra. Quando configurado para o valor não vazio, todas as solicitações IPC exigirão uma propriedade de senha adicional definida para a senha especificada aqui. O valor padrão de null ignorará a necessidade da senha, tornando ASF a respeitar todas as consultas. A menos que você tenha um motivo para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
IPCPort - tipo usurável com valor padrão de 1242. Esta é a porta na qual o IPC está sendo executado por padrão. Você pode querer mudá-lo para qualquer porta que você quiser, as portas sugeridas estão acima de 1024, pois as portas 0-1024 geralmente requerem privilégios de root em sistemas operacionais semelhantes a Unix. A menos que você tenha um motivo para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
LoginLimiterDelay - tipo de byte com valor padrão de 10. A rede Steam, em geral, inclui várias taxas de limitação de pedidos semelhantes, portanto, devemos adicionar algum atraso adicional para evitar acionar esse limite de taxas o que nos impedirá de interação com o serviço. A ASF assegurará que haverá pelo menos LoginLimiterDelay segundos entre duas tentativas consecutivas de conexão. O valor padrão de 10 foi definido com base na conexão de mais de 100 instâncias de bot e deve satisfazer a maioria (se não todos) dos usuários. Você pode, no entanto, querer diminuí-lo, ou mesmo mudar para 0 se você tiver uma quantidade muito baixa de bots, então o ASF ignorará o atraso e se conectará ao Steam muito mais rápido. Seja avisado, porém, como configurá-lo muito baixo, enquanto tendo muitos bots resultará em Steam temporariamente proibindo seu IP, e isso impedirá que você faça login, com o erro InvalidPassword / RateLimitExceeded - e isso também inclui o seu cliente Steam normal, não apenas ASF. Como nota secundária, esse valor também é usado como buffer de balanceamento de carga em todas as ações agendadas pelo ASF, como trades em SendTradePeriod. A menos que você tenha uma razão forte para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
MaxFarmingTime - byte type com valor padrão de 10. Como você deve saber, o Steam nem sempre está funcionando adequadamente, às vezes situações estranhas podem acontecer, como o vapor não está gravando nosso tempo de reprodução, apesar de realmente jogar um jogo. ASF permitirá a criação de um único jogo em modo solo para o máximo de Horas MaxFarmingTime, e considerá-lo totalmente cultivado após esse período. Isso é necessário para não congelar o processo de cultivo em caso de situações estranhas, mas também se, por algum motivo, o Steam lançasse um novo crachá que impedisse a ASF de progredir ainda mais (veja: lista negra). O valor padrão de 10 horas deve ser suficiente para deixar cair todas as cartas de vapor de um jogo. Definir esta propriedade muito baixa pode resultar em jogos válidos sendo ignorados (e sim, há jogos válidos que levam até 9 horas para fazer o cultivo), ao mesmo tempo em que ele está alto demais pode resultar em congelamento do processo agrícola. Observe que esta propriedade afeta apenas um único jogo em uma única sessão de cultivo (então, depois de passar pela fila inteira, a ASF retornará a esse título), também não se baseia no tempo de reprodução total, mas no tempo de criação interno da ASF. A menos que você tenha uma razão forte para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
MaxTradeHoldDuration - tipo de byte com valor padrão de 15. Esta propriedade define a duração máxima da retenção comercial em dias que estamos dispostos a aceitar - a ASF rejeitará os negócios que estão sendo mantidos por mais de MaxTradeHoldDuração dias. Esta opção só faz sentido para os bots com TradingPreferences of SteamTradeMatcher, pois não afeta os negócios Master / SteamOwnerID, nem doações. Trade hold é irritante para todos, e ninguém realmente quer lidar com eles. ASF é suposto trabalhar em regras liberais e ajudar todos, independentemente de se manter em troca ou não - é por isso que esta opção é definida como 15 por padrão. No entanto, se você preferir rejeitar todas as transações afetadas por retenções comerciais, você pode especificar 0 aqui. Considere o fato de que os cartões com vida útil curta não são afetados por esta opção e rejeitados automaticamente para pessoas com retenções comerciais, conforme descrito na seção de negociação, portanto, não há necessidade de rejeitar globalmente todos apenas por causa disso. A menos que você tenha um motivo para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
OptimizationMode - tipo de byte com valor padrão de 0. Esta propriedade define o modo de otimização que o ASF preferirá durante o tempo de execução. Atualmente, o ASF suporta dois modos: 0 que se chama MaxPerformance e 1, que é chamado MinMemoryUsage. Por padrão, a ASF prefere executar tantas coisas em paralelo (simultaneamente) quanto possível, o que melhora o desempenho por meio do trabalho de balanceamento de carga em todos os núcleos de CPU, múltiplos segmentos de CPU, sockets múltiplos e várias tarefas de threadpool. Por exemplo, a ASF pedirá a sua primeira página de crachá ao verificar que os jogos estão ociosos e, uma vez que o pedido chegou, a ASF lerá o quantas páginas de crachá você realmente possui, então solicite um ao outro simultaneamente. Isso é o que você deve querer quase sempre, já que a sobrecarga na maioria dos casos é mínima e os benefícios do código ASF assíncrono podem ser vistos mesmo no hardware mais antigo com um único núcleo de CPU e potência muito limitada. No entanto, com muitas tarefas sendo processadas em paralelo, ASF tempo de execução é responsável por sua manutenção, e. mantendo os sockets abertos, os threads vivos e as tarefas a serem processadas, o que pode resultar em um maior uso de memória de tempos em tempos e se você for extremamente limitado pela memória disponível, você pode querer mudar essa propriedade para 1 (MinMemoryUsage) para forçar ASF no uso de tarefas tão pequenas quanto possível, e tipicamente executando código assíncrono possível para paralelo de maneira síncrona. Você deve considerar mudar essa propriedade somente se você ler anteriormente configuração de memória baixa e intencionalmente deseja sacrificar um impulso de desempenho gigantesco, por uma diminuição de sobrecarga de memória muito pequena. Normalmente, esta opção é muito pior do que o que você pode conseguir com outras formas possíveis, como, por exemplo, limitando o uso de ASF ou o coletor de lixo do tempo de execução, conforme explicado na configuração de baixa memória. Portanto, você deve usar MinMemoryUsage como último recurso, logo antes da recompilação em tempo de execução, se você não conseguir resultados satisfatórios com outras opções (muito melhores). A menos que você tenha uma razão forte para editar esta propriedade, você deve mantê-la como padrão.
Estatísticas - tipo bool com o valor padrão de true. This property defines if ASF should have statistics enabled. Detailed explanation what exactly this option does is available in statistics section. Unless you have a reason to edit this property, you should keep it at default.
SteamOwnerID - ulong type with default value of 0 . This property is similar to Master permission of given bot instance, but instead - it specifies steamID of the owner of the ASF process, which is - you . Master has full control over his bot instance, but global commands such as! exit ,!restart or! update are reserved for SteamOwnerID only. This is convenient, as you might want to run bots for your friends, while not allowing them to control ASF process, such as exiting it via! exit command. Default value of 0 specifies that there is no owner of ASF process, which means that nobody will be able to issue global ASF commands. Keep in mind that IPC works with SteamOwnerID , so if you want to use it you must provide a valid value here.
SteamProtocols - byte flags type with default value of 1 . This property defines Steam protocols that ASF will use when connecting to Steam servers, which are defined as below:
Please notice that this property is flags field, therefore it's possible to choose any combination of available values. Check out flags mapping if you'd like to learn more. Not enabling any of flags results in None option.
By default ASF should use all available Steam protocols as a measure for fighting with downtimes and other similar Steam issues. Typically you want to change this property if you want to limit ASF into using only one or two specific protocols instead of all available ones. Such measure could be needed if you're e. g. enabling only TCP traffic on your firewall and you do not want ASF to try connecting via UDP. However, unless you're debugging particular problem or issue, you almost always want to ensure that ASF is free to use any protocol that is currently supported and not just one or two. Unless you have a strong reason to edit this property, you should keep it at default.
Right now this property is set to TCP only due to #186 and #612 .
UpdateChannel - byte type with default value of 1 . This property defines update channel which is being used, either for auto-updates (if UpdatePeriod is greater than 0 ), or update notifications (otherwise). Currently ASF supports three update channels - 0 which is called None , 1 , which is called Stable , and 2 , which is called Experimental . Stable channel is the default release channel, which should be used by majority of users. Experimental channel in addition to Stable releases, also includes pre-releases dedicated for advanced users and other developers in order to test new features, confirm bugfixes or give feedback about planned enhancements. Experimental versions often contain unpatched bugs, work-in-progress features or rewritten implementations . If you don't consider yourself advanced user, please stay with default 1 (Stable) update channel. Experimental channel is dedicated to users who know how to report bugs, deal with issues and give feedback - no technical support will be given. Check out ASF release cycle if you'd like to learn more. You can also set UpdateChannel to 0 ( None ), if you want to completely remove all version checks, although this is not recommended, unless for some reason you don't want to even receive notifications about new versions.
UpdatePeriod - byte type with default value of 24 . This property defines how often ASF should check for auto-updates. Updates are crucial not only to receive new features and critical security patches, but also to receive bugfixes, performance enhancements, stability improvements and more. When a value greater than 0 is set, ASF will automatically download, replace, and restart itself (if AutoRestart permits) when new update is available. In order to achieve this, ASF will check every UpdatePeriod hours if new update is available on our GitHub repo. You might also be interested in setting appropriate UpdateChannel that UpdatePeriod should follow. A value of 0 disables version checks entirely.
Update process of ASF involves update of entire folder structure that ASF is using, but without touching your own configs or databases located in config directory - this means that any extra files unrelated to ASF in its directory might be lost during update. Default value of 24 is a good balance between unnecessary checks, and ASF that is fresh enough.
Unless you have a strong reason to disable this feature, you should keep auto-updates enabled within reasonable UpdatePeriod for your own good . This is not only because we don't support anything but latest stable ASF release, but also because we give our security guarantee only for latest version . If you're using outdated ASF version then you're on your own, including a need to deal with all potential unpatched bugs, such as notifications loop that was triggered by Steam network protocol change. This quickly made ASF flood Steam network infinitely, being an easy way to get a Steam community ban in notime due to DoS potential.
As you should know already, every bot should have its own config. Example bot config is included in example. json file, which should be used for bot configuration. Simply copy paste example. json to a new file, and remember to name it appropriately, as it will be your bot instance. You should start from configuring your primary account, so some good suggestions for filename is primary. json , 1.json or YourNickname. json .
Notice: There are several names which are reserved and can't be used for bot configs. Those are: ASF , example and minimal . ASF will ignore such configuration files. ASF will also ignore configuration files starting with a dot.
After deciding how you want to name your bot, open its file, and start with configuration. You should notice following structure:
Tip: In order for bot to work properly, you should edit at least Enabled , SteamLogin and SteamPassword properties. I also suggest to take a look at some fine-tuning such as HoursUntilCardDrops , but all of that is optional. ASF configs are quite advanced to allow you tune your bots and ASF however you want, if you don't "require" such advanced setup, you don't really have to go deep into each config property. It's up to you how simple or how complex ASF should be.
All options are explained below:
AcceptGifts - bool type with default value of false . When enabled, ASF will automatically accept and redeem all steam gifts received by the bot. This includes also gifts from users different than defined in SteamUserPermissions . This option is recommended only for alt accounts, as it's very likely that you don't want to automatically redeem all gifts sent to your primary account. Keep in mind that gifts sent to e-mail address are not directly forwarded to the client, so ASF won't accept those gifts (without your help), therefore you should be sending steam gifts to your bots directly. If you're unsure whether you want this feature enabled or not, keep it with default value of false .
AutoSteamSaleEvent - bool type with default value of false . During Steam summer/winter sale events Steam is known for providing you extra cards for browsing discovery queue each day, as well as voting in the Steam awards. When this option is enabled, ASF will automatically check Steam discovery queue and Steam awards each 6 hours, and clear them if needed. This option is not recommended if you want to do those actions yourself, and typically it should make sense only on bot accounts. Moreover, you need to ensure that your account is at least of level 8 if you expect to receive those cards in the first place. If you're unsure whether you want this feature enabled or not, keep it with default value of false .
Please note that due to constant Valve issues, changes and problems, we give no guarantee whether this function will work properly , therefore it's entirely possible that this option will not work at all . We do not accept any bug reports, neither support requests for this option. It's offered with absolutely no guarantees, you're using it at your own risk.
CustomGamePlayedWhileFarming - string type with default value of null . When ASF is farming, it can display itself as "Playing non-steam game: CustomGamePlayedWhileFarming " instead of currently farmed game. This can be useful if you would like to let your friends know that you're farming, yet you don't want to use FarmOffline feature. Please note that ASF cannot guarantee the actual display order of Steam network, therefore this is only a suggestion that may, or may not, display properly. Default value of null disables this feature.
CustomGamePlayedWhileIdle - string type with default value of null . Similar to CustomGamePlayedWhileFarming , but for the situation when ASF has nothing to do (as account is fully farmed). Default value of null disables this feature.
DismissInventoryNotifications - bool type with default value of false . Every card drop triggers inventory notification - steam notification telling you that you received new items. This can get annoying pretty fast, and serves little to no purpose, therefore ASF offers dismissing those notifications automatically. When you enable this option, ASF will automatically dismiss all notifications related to new items being received - this also includes items you obtained through trading and other ways. Of course, this option affects only inventory notifications, so all other notification types, e. g. profile comments notifications, will stay in-tact.
Enabled - bool type with default value of false . This property defines if bot is enabled. Enabled bot instance ( true ) will automatically start on ASF run, while disabled bot instance ( false ) will need to be! start ed manually. By default every bot is disabled, so you probably want to switch this property to true for all of your bots that should be started automatically.
FarmingOrder - byte type with default value of 0 . This property defines the preferred farming order of ASF. Currently there are following farming orders available:
Notice the word "try" in all above descriptions - the actual order is heavily affected by selected cards farming algorithm and sorting will affect only results that ASF considers same performance-wise. For example, in Simple algorithm, selected FarmingOrder should be entirely respected in current farming session (as every game is treated the same), while in Complex algorithm actual order is affected by hours and then sorted according to chosen FarmingOrder . This will lead to different results, as post - HoursUntilCardDrops games have higher priority over pre - HoursUntilCardDrops ones. It effectively means that ASF will idle post - HoursUntilCardDrops in your FarmingOrder first, then adapting your FarmingOrder for choosing the next batch. Therefore, this config property is only a suggestion that ASF will try to respect, as long as it doesn't affect performance negatively (in this case, ASF will prefer performance over FarmingOrder ).
There is also idling priority queue that is accessible through! iq commands . If it's used, actual idling order is sorted firstly by performance, then by idling queue, and finally by FarmingOrder .
FarmOffline - bool type with default value of false . Offline farming is extremely useful for primary accounts. As you should know, farming a game actually shows your steam status as "Playing game: XXX", which can be misleading to your friends, confusing them that you're playing a game while actually you're only farming it. Offline farming solves that issue - your account will never be shown as "in-game" when you're farming steam cards with ASF. This is possible thanks to the fact that ASF does not have to "sign in" into Steam Community in order to work properly, so we're in fact playing those games, but in "semi-offline" mode. Keep in mind that played games using offline farming will still count toward your playtime, and show as "recently played" on your profile. In addition to that, this feature is also important if you want to receive notifications and unread messages, if you keep ASF open while not keeping Steam client open at the same time. This is because ASF acts as a Steam client itself, and you're not receiving e. g. unread messages if in fact your account is online for the entire time and receiving messages through ASF - farming offline in this case is extremely useful, as all messages that arrive while you were offline, even if ASF is running (farming offline), are properly marked as unread and forwarded to you when you come back. Also, bots with FarmOffline feature enabled can't react to commands (directly), which is important if you decide to use that feature with alt accounts (see: HandleOfflineMessages ). If you're unsure whether you want this feature enabled or not, it's suggested to use a value of true for primary accounts, and false otherwise.
GamesPlayedWhileIdle - HashSet<uint> type with default value of being empty. If ASF has nothing to farm it can play your specified steam games ( appID s) instead. Playing games in such manner increases your "hours played" of those games, but nothing else apart of it. This feature can be enabled at the same time with CustomGamePlayedWhileIdle in order to play your selected games while showing custom status in Steam network, but in this case, like in CustomGamePlayedWhileFarming case, the actual display order is not guaranteed. Please note that Steam allows ASF to play only up to 32 appID s, therefore if you put more games than that, only first 32 will be respected (and extra ones being ignored).
HandleOfflineMessages - bool type with default value of false . When FarmOffline feature is enabled, bot is not able to receive commands in usual way, as it's not logged into Steam Community. To overcome this problem, ASF has also support for Steam offline messages that can be activated here. If you use FarmOffline on your alt accounts, you can consider switching this property to true in order to still be able to send commands to your offline bots, and receive responses. Keep in mind that this feature is based on offline steam messages, and receiving them automatically marks them as read, therefore this option is NOT recommended for primary accounts, as ASF will be forced to read and mark all offline messages as received in order to listen for offline commands - this affects also offline messages from your friends that are not ASF commands.
It's also worth mentioning that this option is basically a hack that might, or might not work correctly, based on whether Steam network actually will save those unread messages as offline messages in the first place. We've already seen many situations when it did not, so it's entirely possible that your bot won't receive your commands regardless, unless you disable FarmOffline altogether. If you're unsure whether you want this feature enabled or not, keep it with default value of false .
HoursUntilCardDrops - byte type with default value of 3 . This property defines if account has card drops restricted, and if yes, for how many initial hours. Restricted card drops means that account is not receiving any card drops from given game until the game is played for at least HoursUntilCardDrops hours. Unfortunately there is no magical way to detect that, so ASF relies on you. This property affects cards farming algorithm that will be used. Setting this property properly will maximize profits and minimize time required for cards to be farmed. Remember that there is no obvious answer whether you should use one or another value, since it fully depends on your account. It seems that older accounts which never asked for refund have unrestricted card drops, so they should use a value of 0 , while new accounts and those who did ask for refund have restricted card drops with a value of 3 . This is however only theory, and should not be taken as a rule. The default value for this property was set based on "lesser evil" and majority of use cases.
IdleRefundableGames - bool type with default value of true . This property defines if ASF is permitted to idle games that are still refundable. A refundable game is a game that we bought in last 2 weeks through Steam Store and we didn't play it for longer than 2 hours yet, as stated here . By default when this option is set to true , ASF ignores Steam refunds entirely and idles everything, as most people expect. However, you can change this option to false if you want to ensure that ASF won't idle any of your refundable games too soon, allowing you to evaluate those games yourself and refund if needed without worrying about ASF affecting playtime negatively. Please note that if you disable this option then games you purchased from Steam Store won't be idled by ASF for up to 14 days since redeem date. If you're unsure whether you want this feature enabled or not, keep it with default value of true .
IsBotAccount - bool type with default value of false . This property defines if account used for this bot instance should be considered a primary one ( false ), or bot/alt one ( true ). ASF tries to be as much compatible with both types as possible, therefore switching this option to true for alts is not technically required for ASF to work, but doing so will allow ASF to tune the logic better for alt accounts. At the moment, it affects following things:
For example, invalid trades will be ignored on primary accounts, which allows you to decide yourself if you want to accept/decline them or not. On bot accounts, those trades will be immediately rejected, as there is nobody taking care of them.
Invalid friend invite is the one that doesn't come from user with FamilySharing permission or above. Likewise - invalid clan invite is the one that doesn't come from SteamMasterClanID .
The logic might get extended in future releases if needed. If you're not sure how to set this property, leave it with default value of false .
LootableTypes - HashSet<byte> type with default value of 1, 3, 5 steam item types. This property defines ASF behaviour when looting - both manual and automatic. ASF will ensure that only items from LootableTypes will be included in a trade offer, therefore this property allows you to choose what you want to receive in a trade offer that is being sent to you.
Please note that regardless of the settings above, ASF will only ask for Steam ( appID of 753) community ( contextID of 6) items, so all game items, gifts and likewise, are excluded from the trade offer by definition.
Default ASF setting is based on most common usage of the bot, with looting only booster packs, and trading cards (including foils). The property defined here allows you to alter that behaviour in whatever way that satisfies you. Please keep in mind that all types not defined above will show as Unknown type, which is especially important when Valve releases some new Steam item, that will be marked as Unknown by ASF as well, until it's added here (in the future release). That's why in general it's not recommended to include Unknown type in your LootableTypes , unless you know what you're doing, and you also understand that ASF will send your entire inventory in a trade offer if Steam Network gets broken again and reports all your items as Unknown . My strong suggestion is to not include Unknown type in the LootableTypes , even if you expect to loot everything.
MatchableTypes - HashSet<byte> type with default value of 5 Steam item types. This property defines which Steam item types are permitted to be matched when SteamTradeMatcher option in TradingPreferences is enabled. Types are defined as below:
Of course, types that you should use for this property typically include only 2 , 3 , 4 and 5 , as only those types are supported by STM. Please note that ASF is not a trading bot and will NOT care about price or rarity , which means that if you use it e. g. with Emoticon type, then ASF will be happy to trade your 2x rare emoticon for 1x rare 1x common, as that makes progress towards badge (in this case emoticons) completion. Please evaluate twice if you're fine with that. Unless you know what you're doing, you should keep it with default value of 5 .
PasswordFormat - byte type with default value of 0 . This property defines the format of SteamPassword property, and currently supports - 0 for PlainText , 1 for AES and 2 for ProtectedDataForCurrentUser . Please refer to Security section if you want to learn more, as you'll need to ensure that SteamPassword property indeed includes password in matching PasswordFormat . Unless you know what you're doing, you should keep it with default value of 0 .
Paused - bool type with default value of false . This property defines initial state of CardsFarmer module. With default value of false , bot will automatically start farming when it's started, either because of Enabled or! start command. Switching this property to true should be done only if you want to manually! resume automatic farming process, for example because you want to use! play all the time and never use automatic CardsFarmer module - this works exactly the same as! pause command . If you're unsure whether you want this feature enabled or not, keep it with default value of false .
RedeemingPreferences - byte flags type with default value of 0 . This property defines ASF behaviour when redeeming cd-keys, and is defined as below:
Please notice that this property is flags field, therefore it's possible to choose any combination of available values. Check out flags mapping if you'd like to learn more. Not enabling any of flags results in None option.
Forwarding will cause bot to forward a key that is not possible to redeem, to another connected and logged on bot that is missing that particular game (if possible to check). The most common situation is forwarding AlreadyPurchased game to another bot that is missing that particular game, but this option also covers other scenarios, such as DoesNotOwnRequiredApp , RateLimited or RestrictedCountry .
Distributing will cause bot to distribute all received keys among itself and other bots. This means that every bot will get a single key from the batch. Typically this is used only when you're redeeming many keys for the same game, and you want to evenly distribute them among your bots, as opposed to redeeming keys for various different games. This feature makes no sense if you're redeeming only one key in a single! redeem action (as there are no extra keys to be distributed).
KeepMissingGames will cause bot to skip Forwarding when we can't be sure if key being redeemed is in fact owned by our bot, or not. This basically means that Forwarding will apply only to AlreadyPurchased keys, instead of covering also other cases such as DoesNotOwnRequiredApp , RateLimited or RestrictedCountry . Typically you might want to use this option on primary account, to ensure that keys being redeemed on it won't be forwarded further if your bot for example becomes temporarily RateLimited . As you can guess from the description, this field has absolutely no effect if Forwarding is not enabled.
Enabling both Forwarding and Distributing will add distributing feature on top of forwarding one, which makes ASF trying to redeem one key on all bots firstly (forwarding) before moving to the next one (distributing). Typically you want to use this option only when you want Forwarding , but with altered behaviour of switching the bot on key being used, instead of always going in-order with every key (which would be Forwarding alone). This behaviour can be beneficial if you know that majority or even all of your keys are tied to the same game, because in this situation Forwarding alone would try to redeem everything on one bot firstly (which makes sense if your keys are for unique games), and Forwarding + Distributing will switch the bot on the next key, "distributing" the task of redeeming new key onto another bot than the initial one (which makes sense if keys are for the same game, skipping one pointless attempt per key).
The actual bots order for all of the redeeming scenarios is alphabetical, excluding bots that are unavailable (not connected, stopped or likewise). Please keep in mind that there is per-IP and per-account hourly limit of redeeming tries, and every redeem try that didn't end with OK contributes to failed tries. ASF will do its best to minimize number of AlreadyPurchased failures, e. g. by trying to avoid forwarding a key to another bot that already owns that particular game, but it's not always guaranteed to work due to how Steam is handling licenses. Using redeeming flags such as Forwarding or Distributing will always increase your likehood to hit RateLimited .
SendOnFarmingFinished - bool type with default value of false . When ASF is done with farming given account, it can automatically send steam trade containing everything farmed up to this point to user with Master permission, which is very convenient if you don't want to bother with trades yourself. This option works the same as! loot command, therefore keep in mind that it requires user with Master permission set, you might also require valid SteamTradeToken , including using an account that is actually eligible for trading. In addition to initiating! loot after finishing farming, ASF will also initiate! loot on each new items notification (when not farming), and after completing each trade that results in new items (always) when this option is active. This is especially useful for "forwarding" items received from other people to our account. It's strongly recommended to use this feature together with ASF 2FA being set, as there is no point in sending automatic trades if you need to manually confirm them. If you're not sure how to set this property, leave it with default value of false .
SendTradePeriod - byte type with default value of 0 . This property works very similar to SendOnFarmingFinished property, with one difference - instead of sending trade when farming is done, we can also send it every SendTradePeriod hours, regardless of how much we have to farm left. This is useful if you want to! loot your alt accounts on usual basis instead of waiting for it to finish farming. Default value of 0 disables this feature, if you want your bot to send you trade e. g. every day, you should put 24 here. It's strongly recommended to use this feature together with ASF 2FA being set, as there is no point in sending automatic trades if you need to manually confirm them. If you're not sure how to set this property, leave it with default value of 0 .
ShutdownOnFarmingFinished - bool type with default value of false . ASF is "occupying" an account for the whole time of process being active. When given account is done with farming, ASF periodically checks it (every IdleFarmingPeriod hours), if perhaps some new games with steam cards were added in the meantime, so it can resume farming of that account without a need to restart the process. This is useful for majority of people, as ASF can automatically resume farming when needed. However, you may actually want to stop the process when given account is fully farmed, you can achieve that by setting this property to true . When enabled, ASF will proceed with logging off when account is fully farmed, which means that it won't be periodically checked or occupied anymore. You should decide yourself if you prefer ASF to work on given bot instance for the whole time, or if perhaps ASF should stop it when farming process is done. When all accounts are stopped and process is not running in --server mode , ASF will shutdown as well. If you're not sure how to set this property, leave it with default value of false .
SteamLogin - string type with default value of null . This property defines your steam login - the one you use for logging in to steam. In addition to defining steam login here, you may also keep default value of null if you want to enter your steam login on each ASF startup instead of putting it in the config. This may be useful for you if you don't want to save sensitive data in config file.
SteamMasterClanID - ulong type with default value of 0 . This property defines the steamID of the steam group that bot should automatically join, including group chat. You can check steamID of your group by navigating to its page , then adding /memberslistxml/?xml=1 to the end of the link, so the link will look like this . Then you can get steamID of your group from the result, it's in <groupID64> tag. In above example it would be 103582791440160998 . If you don't have any "farm group" for your bots, you should keep it at default.
SteamParentalPIN - string type with default value of 0 . This property defines your steam parental PIN. ASF requires an access to resources protected by steam parental, therefore if you use that feature, you need to provide ASF with parental unlock PIN, so it can operate normally. Default value of 0 means that there is no steam parental PIN required to unlock this account, and this is probably what you want if you don't use steam parental functionality. In addition to defining steam parental PIN here, you may also use value of null if you want to enter your steam parental PIN on each ASF startup instead of putting it in the config. This may be useful for you if you don't want to save sensitive data in config file.
SteamPassword - string type with default value of null . This property defines your steam password - the one you use for logging in to steam. In addition to defining steam password here, you may also keep default value of null if you want to enter your steam password on each ASF startup instead of putting it in the config. This may be useful for you if you don't want to save sensitive data in config file.
SteamTradeToken - string type with default value of null . When you have your bot on your friend list, then bot can send a trade to you right away without worrying about trade token, therefore you can leave this property at default value of null . If you however decide to NOT have your bot on your friend list, then you will need to generate and fill a trade token as the user that this bot is expecting to send trades to. In other words, this property should be filled with trade token of the account that is defined with Master permission in SteamUserPermissions of this bot instance.
In order to find your token, as logged in user with Master permission, navigate here and take a look at your trade URL. The token we're looking for is made out of 8 characters after &token= part in your trade URL. You should copy and put those 8 characters here, as SteamTradeToken . Do not include whole trading URL, neither &token= part, only token itself.
SteamUserPermissions - Dictionary<ulong, byte> type with default value of being empty. This property is a dictionary property which maps given Steam user identified by his 64-bit steam ID, to byte number that specifies his permission in ASF instance. Currently available bot permissions in ASF are defined as:
In short, this property allows you to handle permissions for given users. Permissions are important mainly for access to ASF commands , but also for enabling many ASF features, such as accepting trades. For example you might want to set your own account as Master , and give Operator access to 2-3 of your friends so they can easily redeem keys for your bot with ASF, while not being eligible e. g. for! stop ping it. Thanks to that you can easily assign permissions to given users and let them use your bot to some specified by you degree.
We recommend to set exactly one user as Master , and any amount you wish as Operator s and below. While it's technically possible to set multiple Master s and ASF will work correctly with them, for example by accepting all of their trades sent to the bot, ASF will use only one of them (with lowest steam ID) for every action that requires a single target, for example a! loot request, so also properties like SendOnFarmingFinished or SendTradePeriod . If you perfectly understand those limitations, especially the fact that! loot request will always send items to the Master with lowest steam ID, regardless of the Master that actually executed the command, then you can define multiple users with Master permission here, but we still recommend a single master scheme - multiple masters scheme is discouraged setup that is not supported.
It's nice to note that there is one more extra Owner permission, which is declared as SteamOwnerID global config property. You can't assign Owner permission to anybody here, as SteamUserPermissions property defines only permissions that are related to the bot instance, and not ASF as a process.
TradingPreferences - byte flags type with default value of 0 . This property defines ASF behaviour when in trading, and is defined as below:
Please notice that this property is flags field, therefore it's possible to choose any combination of available values. Check out flags mapping if you'd like to learn more. Not enabling any of flags results in None option.
For further explanation of ASF trading logic, and description of every available flag, please visit Trading section.
UseLoginKeys - bool type with default value of true . This property defines if ASF should use login keys mechanism for this Steam account. Login keys mechanism works very similar to official Steam client's "remember me" option, which makes it possible for ASF to store and use temporary one-time use login key for next logon attempt, effectively skipping a need of providing password, Steam Guard or 2FA code as long as our login key is valid. Login key is stored in BotName. db file and updated automatically. This is why you don't need to provide password/SteamGuard/2FA code after logging in successfully with ASF just once.
Login keys are used by default for your convenience, so you don't need to input SteamPassword , SteamGuard or 2FA code (when not using ASF 2FA ) on each login. It's also superior alternative since login key can be used only for a single time and does not reveal your original password in any way. Exactly the same method is being used by your original Steam client, which saves your account name and login key for your next logon attempt, effectively being the same as using SteamLogin with UseLoginKeys and empty SteamPassword in ASF.
However, some people might be concerned even about this little detail, therefore this option is available here for you if you'd like to ensure that ASF won't store any kind of token that would allow resuming previous session after being closed, which will result in full authentication being mandatory on each login attempt. Disabling this option will work exactly the same as not checking "remember me" in official Steam client. Unless you know what you're doing, you should keep it with default value of true .
ASF is using quite simple file structure.
In order to move ASF to new location, for example another PC, it's enough to move/copy config directory alone, and that's the recommended way of doing any form of "ASF backups".
log. txt file holds the log generated by your last ASF run. This file doesn't contain any sensitive information, and is extremely useful when it comes to issues, crashes or simply as an information to you what happened in last ASF run. We will very often ask about for file if you run into issues or bugs. ASF automatically manages this file for you, but you can further tweak ASF logging module if you're advanced user.
config directory is the place that holds configuration for ASF, including all of its bots.
ASF. json is a global ASF configuration file. This config is used for specifying how ASF behaves as a process, which affects all of the bots and program itself. You can find global properties there, such as ASF process owner, auto-updates or debugging.
BotName. json is a config of given bot instance. This config is used for specifying how given bot instance behaves, therefore those settings are specific to that bot only and not shared across other ones. This allows you to configure bots with various different settings and not necessarily all of them working in exactly the same way.
Apart from config files, ASF also uses config directory for storing databases.
ASF. db is a global ASF database file. It acts as a global persistent storage and is used for saving various information related to ASF process, such as IPs of local Steam servers. You should not edit this file .
BotName. db is a database of given bot instance. This file is used for storing crucial data about given bot instance in persistent storage, such as login keys or ASF 2FA. You should not edit this file .
BotName. bin is a special file of given bot instance, which holds information about Steam sentry hash. Sentry hash is used for authenticating using SteamGuard mechanism, very similar to Steam ssfn file. You should not edit this file .
BotName. maFile is a special file that can be used for importing ASF 2FA . It's not mandatory and not generated, but recognized by ASF if your BotName does not use ASF 2FA yet. This file is automatically deleted after ASF 2FA is successfully imported.
Every configuration property has its type. Type of the property defines values that are valid for it. You can only use values that are valid for given type - if you use invalid value, then ASF won't be able to parse your config.
We strongly recommend to use ConfigGenerator for generating configs - it handles most of the low-level stuff (such as types validation) for you, so you only need to input proper values, and you also don't need to understand variable types specified below. This section is mainly for people generating/editing configs manually, so they know what values they can use.
Types used by ASF are native C# types, which are specified below:
bool - Boolean type accepting only true and false values.
Example: "Enabled": true .
byte - Unsigned byte type, accepting only integers from 0 to 255 (inclusive).
Example: "FarmingOrder": 1 .
ushort - Unsigned short type, accepting only integers from 0 to 65535 (inclusive).
Example: "IPCPort": 1242 .
uint - Unsigned integer type, accepting only integers from 0 to 4294967295 (inclusive)
ulong - Unsigned long integer type, accepting only integers from 0 to 18446744073709551615 (inclusive)
Example: "SteamMasterClanID": 103582791440160998.
string - String type, accepting any sequence of characters, including empty sequence "" and null .
Examples: "SteamLogin": null , "SteamLogin": "" , "SteamLogin": "MyAccountName"
HashSet<valueType> - Collection (set) of unique values in given valueType . In JSON, it's defined as array of elements in given valueType .
Example for HashSet<uint> : "Blacklist": [267420, 303700, 335590]
Dictionary<keyType, valueType> - A map that maps a key specified in its keyType , to value specified in its valueType . In JSON, it's defined as an object with key-value pairs. Keep in mind that keyType is always quoted in this case, even if it's value type such as ulong .
Example for Dictionary<ulong, byte> : "SteamUserPermissions":
flags - Flags attribute combines several different properties into one final value by applying bitwise operations. This allows you to choose any possible combination of various different allowed values at the same time. The final value is constructed as a sum of values of all enabled options.
For example, given following values:
Using B + C would result in value of 6 , using A + C would result in value of 5 , using C would result in value of 4 and so on. This allows you to create any possible combination of enabled values - if you decided to enable all of them, making None + A + B + C , you'd get value of 7 . Also notice that flag with value of 0 is enabled by definition in all other available combinations, therefore very often it's a flag that doesn't enable anything specifically (such as None ).
So as you can see, in above example we have 3 available flags to switch on/off ( A , B , C ), and 8 possible values overall ( None , A , B , A+B , C , A+C , B+C , A+B+C ).
Due to JavaScript limitations of being unable to properly serialize simple ulong fields in JSON when using web-based ConfigGenerator, ulong fields will be rendered as strings with s_ prefix in the resulting config. This includes for example "SteamOwnerID": 76561198006963719 that will be written by our ConfigGenerator as "s_SteamOwnerID": "76561198006963719" . ASF includes proper logic for handling this string mapping automatically, so s_ entries in your configs are actually valid and correctly generated. If you're generating configs yourself, we recommend to stick with original ulong fields if possible, but if you're unable to do so, you can also follow this scheme and encode them as strings with s_ prefix added to their names. We hope to resolve this JavaScript limitation eventually.
It's top priority for ASF to remain compatible with older configs. As you should already know, missing config properties are treated the same as they would be defined with their default values . Therefore, if new config property gets introduced in new version of ASF, all your configs will remain compatible with new version, and ASF will treat that new config property as it'd be defined with its default value . You can always add, remove or edit config properties according to your needs.
Starting with ASF V2.1.6.2+, the program is now aware of configs being modified "on-the-fly" - thanks to that, ASF will automatically:
Create (and start, if needed) new bot instance, when you create its config Stop (if needed) and remove old bot instance, when you delete its config Stop (and start, if needed) any bot instance, when you edit its config.
All of the above is transparent and will be done automatically without a need of restarting the program, or killing other (unaffected) bot instances.
In addition to that, ASF will also restart itself (if AutoRestart permits) if you modify core ASF ASF. json config. Likewise, program will quit if you delete or rename it.
&cópia de; 2018 GitHub, Inc. Termos Privacidade Segurança Status Ajuda.
Você não pode executar essa ação neste momento.
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Visão geral.
Welcome to TradeIt!
Below you will find instructions for using the TradeIt API.
Before running the API in your production environment, you will need to have a unique API key issued to you.
Although we have done our best to illustrate function calls with sample JSON request/response objects, please make sure to peruse the details of each method, as not all scenarios can be possibly covered.
Our API is architected around a JSON-pure approach. We use standard HTTP to communicate as well as JSON responses to indicate status and errors. All responses come in standard JSON format.
The TradeIt API is served over HTTPS to ensure data privacy. Request data is included within the body as JSON, with the exception of the SRV param which is passed along the query string for the authentication and security question requests.
The basic flow is centered around using our oAuth flow to create a userToken. Using this userToken you can authenticate the user to establish a 30 minute session. Successful authentication will return a session token that is required for all subsequent API calls.
All tokens to expire after 30 days, at which point a renew token function will need to be called and the user re-authenticated. We also provide a delete token function that should be implemented in the event the user wants to disconnect from your service.
Implementation Guidelines.
Testando & amp; Meio Ambiente.
Make sure to build and test your code against our testing environment before deploying to production.
While using the TradeIt testing environment, all broker connections are made to the LIVE broker environments.
In order to test the flow without executing a trade, use our virtual Dummy Broker. Click here to find out more about using the Dummy Broker.
Authentication & Token Storage.
Mobile implementations should use the iOS SDK or Android SDK to create and retrieve tokens.
Desktop applications and non-standard mobile implementations need to use the TradeIt oAuth page and follow the outlined flow:
Request the PopUp URL user/getOAuthLoginPopupUrlForWebApp Open the returned PopUp URL in a new window, so the user can login On successful authentication the page uses a javascript post message, to alert your site with an oAuthVerifier token You'll post this to your server and then request user/getOAuthAccessToken to receive the userId and userToken.
Check out Auth Tokens for more information, and examples.
NOTE: After 3 invalid login attempts in a row, the user IP will be blocked from TradeIt servers for a duration of 5 minutes.
Broker Branding.
TradeIt does not hold the trademark rights to the brokers it supports. Some brokers are more sensitive than others about protocols for branding and advertising. Therefore, we ask that you refrain from building broker-branded content into your UX, unless you have a specific arrangement with a broker for co-promotion that uses their branding.
TradeIt Logo and Terms Link.
Please include “powered by TradeIt” somewhere in the UX for authenticating or linking an account. Also, we require that you include a link to our terms and conditions, which are located at: https://trade. it/terms.
User Service.
Auth Tokens.
The above command returns JSON structured like this:
A user oAuth token is generated given credentials for a broker. The token may be used to authenticate the user in the future without them having to re-enter their credentials. And because of this the userId/userToken should be handled like a username/password.
Request oAuth PopUp URL.
Post Parameters.
The PopUp URL is used to open a PopUp window which will present either the broker's official oAuth page, or the TradeIt OAuth page depending on if the broker uses their own OAuth flow or TradeIt's OAuth flow. On success the PopUp window will send a javascript post message back to the parent page.
If you see an error response stating broker is momentarily paused, and you are unsure, you can verify if the intended broker is available in your broker list.
Example Javascript Post Message Code.
The above command returns JSON structured like this:
Request UserId and UserToken.
Once your app has recieved the oAuthVerifier token you'll want to pass it to your server to exchange it for the userId and userToken fields that are used with the authenticate method. The userId and userToken should be handled like a username and password.
IB specific: The first time a user links an IB account, it needs to be activated, and it will be available in one or two business days. A specific message will be returned (see activationTime field in a successful response). Each account needs only one activation (per API Key).
Post Parameters.
Success Response.
Exemplo ao vivo.
Request PopUp URL Launch PopUp Get UserId/UserToken.
Authenticate.
The above command returns JSON structured like this:
After using our oAuth page to create a userToken, you will then exchange this token for a session token to be used for all subsequent requests. You will also get a list of user accounts associated with that login information.
REQUIRED srv param: The srv param is a timestamp or UID that must be the same between auth and answer security question requests for a user. This should passed in along the query string.
HTTP Request.
While this is TradeIt's testing environment, all broker connections are made to the LIVE broker environments.
Post Parameters.
Query Parameters.
Success Response.
Order Capability Object.
Display Label Value Object.
Security Question Response.
If you get this response, you will need to call user/answerSecurityQuestion in order to activate the session. This result will always contain a security question. However, depending on the broker, it may also include a list of security question answer options.
Error Response.
Standard error message format, short and long messages should be presented to the user.
Security Question.
Used when the auth response is a security question. Some brokers have multiple security questions, so it's possible to get a secondary security question response.
REQUIRED srv param: The srv param is a timestamp or UID that must be the same between auth and answer security question requests for a user. This should passed in along the query string.
HTTP Request.
Post Parameters.
Query Parameters.
Success Response.
This is the same success response as shown in the /user/authenticate call.
Security Question Response.
This is the same security question response as shown in the /user/authenticate call, this can happen if the user answered incorrectly, or some brokers present multiple questions.
Error Response.
Standard error message format, short and long messages should be presented to the user.
Close Session.
The above command returns JSON structured like this:
Used to close a user's current session.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Error Response.
Standard error message, most often caused by the session having already expired.
Keep Alive.
The above command returns JSON structured like this:
Used to keep a user's current session from expiring.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Error Response.
Standard error message, most often caused by the session having already expired.
oAuth Token Update.
The above command returns JSON structured like this:
Used to create a new userToken after expiration, this is similar to the original oAuth flow, however it is preferred for renewing a token as it will keep the userId for better tracking and more accurate analytics.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Error Response.
oAuth Token Delete.
The above command returns JSON structured like this:
Used to delete a token when the user disconnects their account.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Error Response.
Standard error message, most often if token already deleted.
Balance Service.
The above command returns JSON structured like this for equities:
The above command returns JSON structured like this for FX:
Retrieve account overview and balances. Please note some brokerages have slight variations for these fields see the broker exception table below.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response (Equities only)
Success Response (FX only)
Broker Exceptions.
Error Response.
Position Service.
Get Positions.
The above command returns JSON structured like this:
The above command returns JSON structured like this for FX:
Retrieve all positions for an account given its number. Please note some brokerages have slight variations for these fields see the broker exception table below.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Position Object.
Position Object (FX only)
Broker Exceptions.
Error Response.
Trade Service.
Preview Trade (Equity Only)
The above command returns JSON structured like this:
Given parameters for an order, preview details and estimates of that order. A successful result is required before being able to place the order.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Order Details Object.
Please note that as not all brokers return all fields, your code should be able to handle null values. It needs to either use 'N/A' or not display those fields back to the user at all.
Warning Object.
Link Object.
Error Response.
Standard error message, short and long messages should be presented to the user so they can attempt to the fix the failed order and resubmit.
Place Trade (Equity Only)
The above command returns JSON structured like this:
After a successful order preview request, this method is used to submit the order to the broker.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Order Info Object.
Error Response.
Standard error message, short and long messages should be shown to the user so they can correct the order and submit again.
Place Fx Trade.
The above command returns JSON structured like this:
Example PlaceFxOrder with Close position action - request:
Example PlaceFxOrder with Oco order type - request:
Example PlaceFxOrder with IfThen order type - request:
This method is used to place an Fx order. Note: FX does not have a review order step. Notice the v2 in the url path.
HTTP Request.
Post Parameters.
Fx Order Info Input Object.
Note that not all brokers accept all combinations of OrderType, PriceType and Expiration. Currently only Oanda supports FILL_OR_KILL and IMMEDIATE_OR_CANCEL expiration types.
Order Leg Object.
Success Response.
Order Info Output Object.
Order Leg Response Object.
Error Response.
Standard error message, short and long messages should be shown to the user so they can correct the order and submit again.
Get Fx Rate.
The above command returns JSON structured like this:
This method is used to get a FX rate for a symbol pair.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Error Response.
Standard error message, short and long messages should be shown to the user so they can correct the order and submit again.
Order Service.
All Order Status.
The above command returns JSON structured like this:
Given an account number: canceled, completed, and rejected orders for the day, and all open orders are returned.
IB provides only open orders passed via the API.
Please note that DriveWealth only returns pending orders.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Order Status Object.
Order Status Price Info Object.
Order Status Fill Object.
Single Order Status.
The above command returns JSON structured like this:
Given an account number and order number, return the order status.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Error Response.
Cancel Order.
The above command returns JSON structured like this:
Given an account number and order number, return the order status after cancelling.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Error Response.
Transaction Service.
All Transactions History.
The above command returns JSON structured like this:
Given an account number all transactions, for the last 60 days are returned.
TradeStation only provides the last 14 days order history. Corporate actions and movement are not reported.
IB provides only the last 6 days order history passed via the API.
Fidelity uses a different symbology in their transactions where class shares, such as BRK. B, will be shown with no delineation i. e. BRKB.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Transaction History Object.
Preference Service.
Get Broker List.
The above command returns JSON structured like this:
Retrieve the up-to-date list of available brokers enabled for the specified API key. This is the list of brokers available for users to link to your app. Contact TradeIt about enabling/disabling brokers for your API key.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Broker Instrument Object.
Error Response.
Market Data Service.
Pesquisa de Símbolos.
The above command returns JSON structured like this:
Given a query and partial symbol, return a list of companies/symbols that may match the desired security.
HTTP Request.
Post Parameters.
Success Response.
Error Response.
Capacidades.
In order to provide a smooth and efficient user experience, your app should take in to account the trading instruments and services that are available for a given linked broker or account.
Broker capabilities.
The list of capabilities for each broker is returned by the getBrokerList endpoint.
Account capabilities.
Each account associated with a linked broker has different trading capabilites. When the authenticate request is made for a linked broker, the response contains a list of the user's accounts associated with that linked broker. Each account in the response will contain a list of order capabilities specific to that account.
Order capabilities must be used to display the list of actions, price types, expiration types available to the user in the trading ticket.
Error Handling.
All requests can potentially return our standard error message. We provide a table of error codes and meanings below.
For the few methods that specify so, we also return a short and long message that should be presented to the user.
Generally, the short message can be used as title and the long messages as the body.
While it is TradeIt's testing environment, all broker connections are made to the LIVE broker environments.
In order to test the flow without executing a trade, use the Dummy Broker.
Depending on the username you choose (password will always be "pass" ), you can emulate the following scenarios:
When username is dummy , dummyMultiple or dummySecurity :
For all dummy brokers:
Third Party Libraries.
Stockflare.
Stockflare helps you find new trade ideas with a five star stock rating system.
TradeIt, Inc is not a broker-dealer and has no affiliation with a broker-dealer. All messages sent using TradeIt technology are self-directed by the user to his or her broker-dealer with which he or she must have an account. All orders are accepted, routed and executed by the brokerage firms, and TradeIt is not responsible for the order routing or execution of any transaction. Any confirmations of such transactions will be issued solely by the user’s broker-dealer. Users are solely responsible for any and all orders placed by them, and understand that all orders are unsolicited and based on their own investment decisions. TradeIt and any of its employees, agents, principals, or representatives DO NOT: provide recommendations of any security, transaction, or order; provide investment advice; produce or provide research to any user regarding any security, transaction, or order; handle funds or securities related to securities orders transmitted to the user’s broker-dealer; or affect the clearance or settlement of a user’s trades.

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